Mi is a pilates?

- szerkesztés alatt, de minden igaz 🙂 -

„A Contrology (pilates) megteremti a test, a tudat és a lélek tökéletes egységét. Egyenletesen fejleszti az egész tested, helyreállítja a rossz testtartásod, növeli a fizikai erőnléted, felpezsdíti az elméd, és emelkedetté teszi a lelked.
Alkalmassá tesz arra, hogy rendszeres napi tevékenységeid könnyedén és tökéletesen láthasd el. Ugyanakkor roppant energiatartalékokkal lát el a sportoláshoz, a pihenéshez, és a váratlan események kezeléséhez. Azzal a céllal eszeltem ki és teszteltem, hogy megfelelően és tudományos alapossággal dolgozhassam meg a test minden egyes izmát, így javuljon a vérkeringés, a véráram több és jobb vért szállíthasson, és a tested minden egyes rostját és szövetét táplálja.””

Joseph Hubertus Pilates

Saját és vendégeim egybehangzó véleménye alapján mindezek a gyakorlatban, a „való világban” is így működnek.

Az új stúdió jelenléti stúdióm kiválasztás alatt van. Addig online csoportos órákat tartok. Részletekért keress a kapcsolati fülön megadott email címemen.

Kinek ajánlott a pilates?

  • Minden korosztálynak, fiatalnak, idĹ‘sebbnek, kismamáknak, nagymamáknak…
  • EdzettsĂ©gre valĂł tekintet nĂ©lkĂĽl bármikor elkezdhetĹ‘.
  • FĂ©rfiaknak Ă©s nĹ‘knek egyaránt

Mikor gyere pilates órára ?

Ha szeretnél:

  • sportos, vĂ©kony, esztĂ©tikus testalkatot,
  • szĂ©p testtartást,
  • tudatosan mozogni Ă©s lĂ©legezni Ă©s ezáltal növelni a teljesĂ­tĹ‘kĂ©pessĂ©ged Ă©s javĂ­tani az ellazulást,
  • harmonikusan váltakozĂł, erĹ‘sĂ­tĹ‘-nyĂşjtĂł gyakorlatokat,
  • fájdalommentes, mozgĂ©kony gerincet, csĂ­pĹ‘- Ă©s váll izĂĽletet
  • kellemes helyen, jĂł társaságban, családias körĂĽlmĂ©nyek között mozogni, sportolni.

Mikor lesz a pilates módszernek eredménye?

„Közérzeted 10 alkalom után jelentősen javul,
tested 20 óra után megszépül,
és 30 óra után teljesen átalakul..."

Joseph Hubertus Pilates

Melyik órát válaszd?

Gyere a csoportos pilates órára, ha:

  • társaságban szeretsz edzeni
  • segĂ­t Ă©s motivál a “csapatszellem”
  • matracos edzĂ©sre vágysz
  • szeretnĂ©d megismerni az eszközöket
  • szánsz 60 perced csak magadra
  • szabaddá teszed a kedd, szerda, pĂ©ntek vagy vasárnapi estĂ©d (tudod, csak 1 Ăłrára)

Személyi pilates edzésre várlak, ha:

  • csak 30 perced van edzĂ©sre>
  • szemĂ©lyre szabott edzĂ©sprogramot kĂ©rsz
  • kiprĂłbálnál valami Ăşjat, a pilates reformer gĂ©pes edzĂ©st
  • mĂ©gis van 55 perced Ă©s egy komplex programot szeretnĂ©l (matrac+pilates reformer+ cadillac + MWe szĂ©k)
  • nem tudsz jönni a csoportos Ăłrák idejĂ©ben
  • nĂ©zĹ‘közönsĂ©g nĂ©lkĂĽl tennĂ©d magad prĂłbára

Kezdő szint

Az abszolút kezdődnek, akik most kezdenek ismerkedni a pilatesszel, akik lassabban szeretnének vagy tudnak indulni és haladni, vagy valamilyen betegségből, sérülésből, vagy hasi-, gerinc-, protézis-, vállövet érintő- (pl. emlőrák) műtétek után gyógyulnak.

Középhaladó szint

Kezdőknek, újrakezdőknek 30-50 pilates óráig.

HaladĂł szint

Középhaladóknak, haladóknak 30 pilates órától.

A pilates története (ahogy a Wikipédia írja)

A pilates mĂłdszer nevĂ©t megalkotĂłja, Joseph Hubertus Pilates után kapta, aki NĂ©metországban, DĂĽsseldorf mellett szĂĽletett 1883-ban. SzĂĽletĂ©se Ăłta angolkĂłrban, asztmában Ă©s Ă­zĂĽleti fájdalmakban szenvedett. Ennek hatására Pilates az Ă©letĂ©t már egĂ©szen korán a sportolásnak Ă©s az egĂ©szsĂ©ges test kialakĂ­tásának szentelte: gimnasztikázott, testĂ©pĂ­tett, jĂłgázott – ennek az eltökĂ©ltsĂ©gnek az eredmĂ©nyekĂ©ppen már 14 Ă©vesen anatĂłmiai rajzokhoz állt modellt.

Pilates 1912-ben Angliába költözött, bokszolĂłkĂ©nt, cirkuszi elĹ‘adĂłkĂ©nt Ă©s önvĂ©delmi sport oktatĂłkĂ©nt dolgozott. A világháborĂş kirobbanásakor a nĂ©met állampolgárokat, Ă­gy Pilatest is, internálták, Ă©s ezalatt, a Man-szigeten kezdte el kialakĂ­tani mĂłdszerĂ©t. Honfitársai, akiken “gyakorolt”, a testedzĂ©snek köszönhetĹ‘en megerĹ‘södtek fizikailag, Ă©s elkerĂĽltĂ©k azt az irtĂłzatos spanyolnáthát, amely ezreket ölt meg.

1926-ban Pilates az USA-ba költözött, az oda tartĂł hajóúton ismerkedett meg kĂ©sĹ‘bbi társával, Clarával, akinek segĂ­tsĂ©gĂ©vel kialakĂ­totta a “Contrology”-nak (=kontroll) nevezett mĂłdszerĂ©t, Ă©s megnyitotta fitness termĂ©t a New York-i Balett Ă©pĂĽletĂ©ben. Kora legnagyobb táncosai Ă©s táncoktatĂłi jártak hozzá, hogy a “Contrology” mĂłdszer segĂ­tsĂ©gĂ©vel szĂ©p alakra Ă©s hihetetlen ruganyosságra tegyenek szert. Ezután 40 Ă©v “aranykor” következett Pilates Ă©letĂ©ben Ă©s munkásságában. Haláláig fejlesztette mĂłdszerĂ©t, összeállĂ­tott több száz ma is használt gyakorlatot (melyek gyűjtemĂ©nye Pilates “basic” vagy “true” irányzat nĂ©ven ismert), Ă©s számos gĂ©pet alkotott meg. Pilates 87 Ă©vesen hunyt el. MĂłdszerĂ©t halála után neveztĂ©k el pilates mĂłdszernek.

 A pilates alapelvei

  1. összpontosítás: tudatunk irányítja a testünket
  2. központosítás: erőközpont aktiválása
  3. kontroll: ellenőrizzük a testet, a tudatot és a légzést
  4. légzés: teljes kilégzés utáni teljes belégzés természetes ritmusban
  5. flow: könnyed, áramló mozdulatok
  6. a gyakorlatok pontos kivitelezése: nemcsak az számít, hogy mit teszünk, hanem az is hogyan, a pilates órán minden mozdulatnak megvan a célja.

 

Megosztás:

Share on facebook
Facebook